Meklēt

Preses relīzes

Starptautiskā piena produktu un saldējuma ražošanas grupa Food Union, kuras uzņēmumi ir pārstāvēti astoņās Eiropas valstīs, 2018. gadā Latvijas tirgū ir uzrādījusi rezultātus ar uzviju. Kā rāda grupas auditētie dati, pērn piena un saldējuma segmentā koncerns Latvijā strādājis ar summāro apgrozījumu 121,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2017. gadā. To veido konsolidētais uzņēmuma AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrības AS Valmieras piens 2018. gada apgrozījums 88,7 miljonu eiro apmērā un SIA Rīgas piensaimnieks apgrozījums 32,8 miljonu eiro apmērā.

Pērn Latvijā diviem Food Union grupas uzņēmumiem – AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens - izdevās palielināt savus ieņēmumus, kāpinot eksportu, kas 2018.gadā sasniedza 16,4 miljonu eiro apmēru un ir teju par 37% vairāk nekā gadu iepriekš. SIA Rīgas piensaimnieks apgrozījums pērn samazinājās par 2%, kas ir saistīts ar izmaiņām pārdošanas klientu struktūrā.

Aizvadītajā gadā Food Union grupa Latvijā turpināja darbu pie jaunu produktu izstrādes un ieviešanas, tādējādi stiprinot savu ekspertīzi tirgus izpētē un veiksmīgu jaunu produktu izstrādē un ieviešanā. Tam par piemēru kalpo saņemtais patērētāju pētījumu uzņēmuma Nielsen apbalvojums Pols citronu saldējumam, kas pārtikas produktu kopvērtējumā kļuva par 2018. gada veiksmīgāko jauno produktu. Šobrīd esam sasnieguši līmeni, kad ar savu ekspertīzi saldējumu inovācijās dalāmies ar citiem Food Union grupas uzņēmumiem ārpus Latvijas, tādējādi inovācijām kļūstot par galveno grupas kompetences un attīstības virzītājspēku ne tikai Baltijā, bet arī Eiropas un Ķīnas tirgos,” stāsta Normunds Staņēvičs, Food Union grupas vadītājs Eiropā.

Starp 2018. gada Food Union inovācijām Latvijā minami raudzētie piena produkti “Lakto”, kuriem tika samazināts pievienotā cukura daudzums par 30%, padarot tos vēl veselīgākus un interesantākus plašākai auditorijai. Tāpat arī bērnu piena produktu zīmols “Rasēns” tika papildināts ar diviem jauniem jogurtiem, kas tāpat kā viss “Rasēns” produktu klāsts atbilst Ministru Kabineta noteiktajām normām bērnudārzu un skolu audzēkņiem. 2018. gada vasaras sezonai tika radīti 8 jauni saldējumi, kas papildināja zīmolu “Ekselence”, “Kārums”, “Pols” un “Tio” klāstu. Gada centrālās inovācijas bija Latvijas simtgades saldējums valsts karoga krāsās un “Rasēns” vegāniskie saldējumi.

Lai arī 2018. gada rezultātu ietekmēja ievērojamas izejvielu un materiālu cenu svārstības, atstājot negatīvu iespaidu uz izejvielas cenu Baltijā, Food Union izdevās sasniegt izvirzītos mērķus – investēt vairāk nekā 6,7 miljonu eiro jaunās ražošanas tehnoloģijās, ievērojami uzlabot ražošanas procesus un palielināt ražošanas efektivitāti, gadu noslēdzot ar būtiski labāku finanšu rezultātu nekā gadu iepriekš. Ražošanas tehnoloģiju modernizācija un centralizācija vienuviet, un procesu efektivizācija turpinās būt grupas prioritātes līdz ar Svaigo piena produktu izcilības centra izveidi, kuru plānots pabeigt līdz 2020.gada beigām,” papildina Artūrs Čirjevskis, Food Union grupas finanšu direktors Baltijā un NVS valstīs.

2018. gadu AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrība AS Valmieras piens noslēdza ar 18 miljonu eiro bruto peļņu, kas ir par 23% vairāk nekā iepriekšējā periodā. AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens tīrā peļņa 2018.gadā bija 108,4 tūkstoši eiro. Savukārt SIA Rīgas piensaimnieks 2018.gadu noslēdza ar 10,1 miljonu eiro bruto peļņu, kas ir par 5% vairāk nekā iepriekšējā periodā. SIA Rīgas piensaimnieks tīrā peļņa bija 4,3 miljoni eiro.

18.07.2019 10:53

MAZĀK KALORIJU UN TIK PAT GARŠĪGS – “FOOD UNION” PĀRSTEIDZ AR BEZGRĒKA SALDĒJUMU “EKSELENCE”

Vai ir iespējams, ka saldējumā ir par trešdaļu mazāk kaloriju un cukura, bet tik pat laba garša un krēmīga tekstūra kā ierasts? Izklausās pārsteidzoši, taču tas ir kļuvis iespējams, pateicoties Latvijā vadošā piena pārstrādes uzņēmuma “Food Union” saldējuma meistariem, kuri radījuši bezgrēka saldējumu “Ekselence” ar diētiskāku sastāvu un unikālu recepti, daļu cukura aizstājot ar stēvijas ekstraktu. Šāda veida produktu uzņēmums Latvijas tirgum ir radījis pirmo reizi, tā attīstībā ieguldot ap 80 tūkstošus eiro. 

Lasīt vairāk
04.07.2019 13:29

Rīgas Piena Kombināts īsteno pētījumu par Saldējumu un skābpiena produktu attīstību

AS „Rīgas Piena Kombināts” īsteno individuālo pētījumu numurs 1.2.1.1/18/A/002 “Saldējumu un skābpiena produktu attīstība” Latvijas Pārtikas nozares kompetences centra (turpmāk - LPKC) projekta ietvaros.

LPKC mērķis ir atbalstīt vismaz 20 pētījumus atbilstoši definētajiem pētniecības virzieniem, attīstot jaunus produktus un tehnoloģijas nozarē un ieviešot tas ražošanā, tādējādi veicinot pētniecības un rūpniecības sektora sadarbību, kā arī nozares komersantu konkurētspējas paaugstināšanos.

Lasīt vairāk
28.05.2019 12:00

FOTO: ČETRI SALDĀKIE “SALDĒJUMA FESTIVĀLA” MIRKĻI

 

Sestdien, 25.maijā, Jūrmalas Kūrorta svētku ietvaros pozitīvu emociju piepildīts norisinājās vasaras sezonas garšīgākais pasākums – “Saldējuma festivāls”. Skaistajā Dzintaru pludmalē pulcējās desmitiem tūkstoši saldējummīļu, lai baudītu koncertus, piedalīties dažādās interesantās aktivitātēs, un, protams, arī lai našķēties ar vairāk kā 100 dažādiem saldējuma veidiem no visas Latvijas. Kuri bija “saldākie” Saldējuma festivāla mirkļi? Aicinām lasīt zemāk un ieskatīties bilžu galerijā.

Lasīt vairāk
Vairāk jaunumu

Mediju kontaktpersona

Ērika Kirsone-Kriviņa 

As "Rīgas piena kombināts" sabiedrisko attiecību konsultante

erika.kirsone-krivina@mmacomms.lv

+371 26390540