Meklēt

Preses relīzes

Latvijā vadošā piena pārstrādes grupa Food Union, kura apvieno trīs pārstrādes uzņēmumus – AS Rīgas piena kombināts, AS Valmieras piens un SIA Rīgas piensaimnieks, pērn  strādājusi ar summāro apgrozījumu 116 miljonu eiro apmērā. Konsolidētais uzņēmuma AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrības AS Valmieras piens 2016.gada finanšu pārskats uzrāda kopējo abu uzņēmumu apgrozījumu 83,8 miljonu eiro apmērā, savukārt SIA Rīgas piensaimnieks – 32,6 miljonu eiro apmērā.

Pērn visiem Food Union grupas uzņēmumiem izdevies palielināt apgrozījumu tieši vietējā tirgū, Latvijā. AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens izdevies kāpināt pārdošanu Latvijā par 10% salīdzinājumā ar gadu iepriekš, savukārt SIA Rīgas piensaimnieks – par 7,5%.

Pērn Food Union turpināja koncentrēties uz jaunu, Latvijā unikālu augstas pievienotās vērtības produktu izstrādi, kā arī veikt virkni būtisku pasākumu, kas skar gan esošo uzņēmuma ražošanas procesu, gan esošo produktu sastāva uzlabojumus, lai piedāvātu pircējiem arvien veselīgākus piena produktus. Piena produktu izstrādē dominēja produkti ar pievienotām dabiskām olbaltumvielām un samazinātu pievienotā cukura daudzumu, savukārt saldējuma produktu izstrādē – pasaulē aktuālas un Latvijā maz pazīstamas garšu nianses. Jauno produktu ieviešana un nemainīgas produktu kvalitātes nodrošināšana arī galvenokārt veicinājusi pārdošanas pieaugumu vietējā tirgū,” stāsta Normunds Staņēvičs, AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupas uzņēmums) valdes priekšsēdētājs un Food Union grupas finanšu direktors Eiropā.

2016.gada laikā AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrība AS Valmieras piens eksportēja produktus 10 miljonu eiro vērtībā, savukārt SIA Rīgas piensaimnieks – 7,6 miljonu eiro vērtībā.

Pēc vairāku gadu iestrādēm un investīcijām Ķīnas tirgus izpētē, 2016. gadā Food Union uzsāka pirmo piena produktu eksportu uz Ķīnu, kā arī uzsāka eksportu uz Ukrainu, kura pirmā gada laikā ir kļuvusi par ceturto lielāko Food Union grupas Latvijā eksporta tirgu. Uzņēmums saskata būtiskas turpmākas izaugsmes iespējas šajā tirgū.

Pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar Food Union grupas uzņēmumiem reģionā, 2016. gadā izdevies būtiski palielināt eksporta apjomus uz Lietuvu un Igauniju. Pērn Igaunijā tieši Latvijā ražotais Kārums klasiskais biezpiena sieriņš kļuvis par pirktāko sieriņu. Pērn Food Union arī dubultoja eksporta apjomus uz Baltkrieviju un būtiski palielinājis eksportu uz Dāniju. 2016. gadā galvenie eksporta tirgi bija Lietuva, Azerbaidžāna, Krievija, Ukraina, Igaunija, Polija, Izraēla, Lielbritānija, Īrija un ASV.

2016.gads bija piena nozarei bija izaicinošs, to raksturoja krasas piena iepirkuma cenas izmaiņas no rekordzemas gada sākumā līdz rekordaugstai gadam noslēdzoties, kad nozare uzsāka atveseļošanās procesu pēc ieilgušās krīzes. Mēs ar pārliecību skatāmies nākotnē, plānojot investīcijas, kuru galvenais mērķis ir efektivitātes uzlabošana esošajā produkcijas klāstā, kā arī piedāvājuma paplašināšana jaunās produktu kategorijās vietējam un eksporta tirgiem,” papildina Artūrs Čirjevskis, SIA Rīgas piensaimnieks valdes loceklis un Food Union grupas finanšu direktors Baltijā un NVS valstīs.

AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrība AS Valmieras piens 2016.gada bruto peļņa bija 16,7 miljoni eiro, kas ir par 3% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, savukārt SIA Rīgas piensaimnieks bruto peļņa šajā pašā periodā bija 11,3 miljoni eiro, kas arī ir par 3% vairāk, nekā gadu iepriekš.

Pērn AS Rīgas piena kombināts un tās meitas sabiedrībā AS Valmieras piens vidēji strādāja 764 darbinieki, savukārt AS Rīgas piensaimnieks – 212. Pērn ražošanas tehnoloģiju modernizācijā investēti teju 3 miljoni eiro.

04.08.2017 15:08

Saldējuma pirmsākumi jeb kā saldējums kļuva par iemīļotu latviešu gardumu?

Kas var būt labāks par atsvaidzinošu un gardu saldējumu siltajos vasaras mēnešos? Saldējums dažādās garšu variācijās un formās - uz kociņa un vafeļu glāzītēs, šokolādes glazūrā, ar ievārījumu un lielā ģimenes iepakojumā - ir mīlētāko gardumu saraksta neatņemama sastāvdaļa, un vairs nevaram iedomāties vasaru bez šī našķa, pat ja termometra stabiņš rāda ne tik vasarīgu gaisa temperatūru. Tikai iedomājieties - tagad Food Union ražotnē pagatavojam aptuveni 50 - 60 tonnas saldējuma katru dienu un viens Latvijas iedzīvotājs gadā patērē vidēji 6,5 l saldējuma. Taču vai zini, kā ir radies saldējums?

Lasīt vairāk
04.07.2017 12:29

Food Union iegādājas vēl vienu dāņu saldējuma uzņēmumu

Starptautiskā piena produktu un saldējuma ražošanas uzņēmumu grupa Food Union Group, kuras lielākais tirgus ir Ziemeļeiropa, ir iegādājusies dāņu saldējuma izplatītāju Hjem Is caur saldējuma ražotāju Premier Is (Mejerigaarden AS), kuru Food Union iegādājās jau 2015.gadā.

Lasīt vairāk
09.06.2017 11:37

Ieguldot 190 tūkstošus eiro, “Food Union” paplašina saldējumu klāstu ar 10 jaunumiem

Sākoties 2017.gada vasaras sezonai, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums Food Union, kas vienlaikus ir arī saldējuma ražošanas līderis Baltijas valstīs, ir paplašinājis saldējumu klāstu ar 10 jauniem produktiem. Starp jaunumiem ir trīs gardēžu saldējumi Ekselence, pieci unikāli biezpiena sieriņa saldējumi Kārums, kā arī pa vienam leģendārā zīmola Pols un tradicionālā zīmola Klasika saldējumiem. Kopējās investīcijas, kuras uzņēmums ieguldījis jauno produktu izstrādē un palaišanā tirgū, ir ap 190 tūkstošiem eiro.

Lasīt vairāk
Vairāk jaunumu

Mediju kontaktpersona

Linda Mežgaile

As "Rīgas piena kombināts" sabiedrisko attiecību konsultante
 

linda.mezgaile@mmacomms.lv

T + 371 6724 0571

M + 371 2977 2050